Ženy, které oblékají šejky i záchranáře

6. 10. 2016
1 049 Zhlédnutí
JUDr. Ing. MICHAELA GREPLOVÁ - AGAMA DIVING


JUDr. Ing. MICHAELA GREPLOVÁ – AGAMA DIVING

JUDr. Ing. Michaela Greplová je velmi sympatická mladá dáma. Energii a radost ze života z ní cítíte hned při setkání, a to se pro obchodní schůzky jednoduše hodí. Během studia získala dva tituly – inženýrka ekonomie a doktorka práv. Přesto se v těchto oborech nechce více angažovat pro druhé a to z důvodů, aby se plně mohla věnovat práci v rodinné firmě a rozvíjet ji. Znalosti z těchto oborů však pro svou práci využívá ve firmě prakticky každý den. Společnost Agama dnes řídí její maminka Věra Hevrová a třetím zásadním článkem managementu je sestra Michaely Eva Černínová. Tři ženy pro jeden úspěšný byznys. Známe se řadu let, a protože lidé i podnikání se mění, bylo zajímavé se po čase setkat a zjistit, kamvedou čí kroky.

Vím, žemáš v rámci tvého podnikání praktický vztah k potápění a potápíš se od 14 let. Co tě na tomto sportu baví?
Je to nádhera! Je to krásné, a kdo to jednou zkusí a podívá se pod vodu, určitě mi dá za pravdu, že je to super sport. Jsou to zážitky, co člověk nikdy nezapomene. Já se jako většina lidí potápěl pouze amatérsky při šnorchlování vmoři.

Jaká exkluzivnímísta jsi navštívila při potápění?
Já jsem těch destinací vystřídala opravdu hodně včetně exotických a můžu za sebe říct, že Egypt je nejkrásnější. Tvá práce je jednoznačně koníčkem! Historie firmy sahá až do roku 1991, ale přesto všechno vaše společnost existuje na trhu historicky daleko déle. Ano, ještě dříve před revolucí probíhala ve Zlíně výroba neoprenových obleků. Byly to vlastně začátky potápění v Česku tady ve Zlíně. Po revoluci se tento státní podnik rozpadl a vznikla tak značka Agama jako již soukromý subjekt.

JSME VELMI SPOKOJENÉ, PROTOŽE ZA TŘI ROKY JSME ZVÝŠILY OBRAT O STO PROCENT.
FUNGUJE TO TAK, JAK SI PŘEDSTAVUJEME, ALE STOJÍ TO OBĚTOVÁNÍ SOUKROMÉHO ŽIVOTA

Je to tedy vlastně tradiční podnik, ale i u vás proběhla generační výměna, k čemu u vás došlo?
U nás změna proběhla v roce 2013, kdy jsem nastoupila do firmy zároveň s mojí sestrou a přidaly jsme se k naší matce. Takže teď jsme ve vedení tři ženy – matka a dvě dcery.

Věřím, že to je i velké lákadlo pro muže a obchodní partnery, určitě jste okrasa večírků!
Dá se to tak říct, vzhledem k tomu, že většina potápěčů z řad profesionálů jsou pánové, tak k nám jezdí do firmy rádi.

Vy ovšem musíte také často mimo republiku, protože vaše výroba není pouze ve Zlíně.
Je to tak, výroba dříve byla pouze v Česku. Měli jsme přibližně 40 zaměstnanců ve výrobě, jenže s nástupem zahraniční konkurence na český trh jsme i my začali hledat partnery v Asii, protože už by se to nevyplatilo vyrábět ve Zlíně. V současné době se tím ani netajíme, že máme sériovou výrobu na východě u partnerů, se kterými spolupracujeme více než deset let. Výroba na zakázku, speciálních a profesionálních neoprenů, vzniká tady.

Každý si nejspíš představí klasický neoprenový oblek, ale můžu si u vás nechat vyrobit něco skutečně speciálního „na tělo“? Nebo dokonce s nějakými speciálními úpravami?
Ano, je to možné. Naše sériová výroba je podle českých střihů a hlavně na české postavy. Takže když k nám přijde potápěč, který má např. dva metry a sto dvacet kilo a zeptá se, zda máme něco pro něj, pak máme možnost vybrat buď ze sériové výroby nebo mu skutečně ušijeme oblek na míru. A s tím souvisí, že šijeme i pro handicapované osoby, které mají různé vývody a inkontinentní problémy a tím jim pomáháme dostat se k vodě.

Ať si to tedy lépe představíme, typičtí uživatelé vašich obleků jsou z řad profesionálů policejní potápěči?
Jsou to dvě skupiny. Potápěči policejní nebo od hasičů či armáda. Naše vodotěsné obleky používají hasiči i do povodní, jsou to pracovní ochranné pomůcky, které zajistí, že jsou v suchu.

Vaše obleky slaví úspěch i po světě. Kde všude je používají?
Aktuálně rozjíždíme export do Polska, kde se nám daří, protože je tam velmi populární technické potápění. Jsme tam konkurence schopní, ale samozřejmě chodí nám objednávky z celého světa. Tu je to šejk z Dubaje, zakázka z
Ameriky, z Asie, ale to se jedná o kusovou výrobu.

Takže například v Saudské Arábii si oblek objednají raději z Česka? Čím jste tak zajímaví?
Ano, jsme totiž schopní ušít oblek tak, jak si řeknou. Pokud chtějí například zlaté nápisy nebo různě poskládaný neopren, mají je mít. Hodně klientů si nechá oblek ušít na zakázku a chtějí to mít “tip top”, protože za to zaplatí nemalé peníze. A opravdu to musí sedět! Můžou si vybrat barvy, vzory… je to opravdu hezká práce.

To je už skoro vysoká móda, jako když si nechám ušít oblek namíru!
Odebíráme téměř 40 mír celého těla, pokud chce někdo skutečně padnoucí oblek a podle toho se následně vyrábí. Sériový oblek stojí přibližně 4000,- korun, a pokud je na míru, je to až dvojnásobek.

Tedy pokud někdo chce začít s amatérským potápěním, není to taková investice. Ale co profesionální potápění?
Tam se dostáváme na jiné částky. Základní výbava pokud má člověk skutečně své vybavení, což doporučujeme, protože člověk zná svou techniku a ví, co jak funguje, a že má vše v pořádku, stojí 40 – 50.000,- korun a za každý ponor zaplatí od 30 dolarů nahoru. Je to dražší koníček.

Jak se ekonomicky projevil váš příchod se sestrou do firmy a zaměření se na zahraničí, dá se to již hodnotit?
Jsme velmi spokojené, protože za tři roky jsme zvýšili obrat o sto procent. Funguje to tak, jak si představujeme, ale stojí to obětování soukromého života.

Ptám se většiny hostů – vzali jste si něco zmyšlenek firmy Baťa pro vaši značku?
Mně se líbí to, že jsme zachovali výrobu a držíme výrobu v Česku, přestože spousta firem přesunuje stoprocentně výrobu na východ a u nás tento trend bude narůstat. Naše vize je udržet pracovní místa.


Více informací
www.agama-diving.cz

Petr Kopčil

šéfredaktor Magazínu Fabrika

Vložte komentář